Alice Springs - Victor Harbor - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Alice Springs - Victor Harbor - Reisverslag uit Victor Harbor, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Alice Springs - Victor Harbor

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

04 Juli 2011 | Australië, Victor Harbor

Alice Springs - Victor Harbor
Hi!
We hebben de outback overleefd! We hebben afgelopen 2 weken ongeveer 6.000 kilometer gereden. We zijn aangekomen in Adelaide en het is zelfs weer een beetje wennen in de bewoonde wereld. We hoeven niet meer bij elk tankstation te tanken en aan het weer is wel te  merken dat het hier geen zomer is...
Het vorige verslag is blijven hangen in Alice Springs. Onderweg van Alice Springs naar Ayers Rock zijn we gestopt bij een kamelenboerderij. Daar kon je voor een paar dollar een rondje kameel rijden. Dat was echt lachen!!! Grappige beesten.
Ayers Rock overtrof ál onze verwachtingen. Waanzinnig mooi. Ongelooflijk hoe imposant een rots kan zijn. 348 meter hoog (ter vergelijking, de Eiffeltoren is 325 meter) en een omtrek van 9,4 kilometer. Het is de grootste monoliet op aarde, geen begroeiing en bij sunset wordt hij heel rood. We zijn hier 3 dagen gebleven.
In de outback was geen gewone benzine te krijgen. De brandstof die we tankten heet OPAL. Wat blijkt, OPAL is een brandstof die speciaal is ontwikkeld tegen de benzine snuivende aboriginals. Opal is namelijk niet lekker om te snuiven.
Van Ayers Rock zijn we doorgereden naar Coober Pedy. Een Outback stadje met opaalmijnen. Mensen wonen er in oude mijnen, onder de grond. Leuk om te zien al die schoorsteentjes die boven de grond uitsteken. Ondergrondse huizen blijven, ondanks de hitte, lekker koel. We hebben hier wat mijnen bekeken en demonstraties gezien.
Verder hebben we wilde emu's en kamelen
(jaja die zijn hier echt) gezien langs de weg.
Nadat we bij Port August de outback hebben verlaten zijn we in Adelaide naar een natuurpark geweest, hier hebben we koala's gespot (en dat valt niet mee) en kangaroes gevoerd. Hierna zijn we in Victor Harbour beland waar we Walvissen hebben gezien!! Die komen hier om te jongen in het warme water.
Na de outback is het weer heel anders, de temp. ligt rond de 20 graden en het weer doet een beetje herfstachtig aan. Kwa omgeving lijkt het hier op Engeland, een groen en glooiend landschap met veel huizen uit de koloniale tijd.
Het lijstje met dieren die we in het wild willen spotten wordt steeds korter. En met de Great Ocean Road in het vooruitzicht zal deze hopelijk steeds korter worden!
Familie, vrienden, (vage) kennissen en Theo's eetcafe, we missen jullie!
Tot volgende keer!

  • 04 Juli 2011 - 06:16

    Linda:

    Ik ben steeds de eerste die reageert, geloof ik. Maar het is ook zo'n leuk begin van de werkdag als er een verslag van jullie staat. Mooi dat het lijstje wensen steeds korter wordt, dat geldt dan ook voor de resterende reistijd haha. Jullie worden erg gemist (vooral door Theo, die zware tijden doormaakt). Walvissen!?1?! Ik zie groen van jalouzie......

  • 04 Juli 2011 - 08:21

    Piet En Ineke :

    Wat jammer dat het gister niet lukte met skypen, had wel leuk geweest. We zijn gister bij de geiten boerderij geweest, erg leuk. Het blijft leuk jullie verhalen en zijn weer benieuwd naar jullie volgende avonturen. Veel liefs Piet en Ineke

  • 04 Juli 2011 - 08:56

    Vul Hier Je Naam In.:

    wij missen jullie ook:) maar ik ben wel echt jaloers
    OpJullie als ik die verslagen zo lees
    echt waar:) hier gaat ook alles goed:) klaar
    Met school, propedeuse gehaald:) en nu hard aan de gang voor
    MijnRijbewijs:) ik heb echt zijn om jullie weer te zien
    Maar dat is nog even wachten... Ik kijk nu al uit naar
    JullieVolgende verslag

    dikke kus ,
    Ivanka

  • 04 Juli 2011 - 09:49

    Eline:

    Weer met veel plezier gelezen!
    Wat een super verhalen, jullie vertellen het ook zo leuk.
    Geniet nog schatten!

  • 04 Juli 2011 - 17:13

    Sander:

    Hey,

    Net nog bij mama wezen eten. Het internet doet het gelukkig weer, anders was het een probleem met skypen he :p.

    x

  • 05 Juli 2011 - 09:03

    Jos En Henny:

    Net terug van vakantie in Frankrijk.
    Alleen gemsen en bergmarmotten gezien.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Geniet!
    Groeten van ons

  • 05 Juli 2011 - 18:38

    Oma:

    ik heb net jullie tot nu toe laatste verslag gelezen en ik vind het knap dat jullie zoveel kunnen onthouden. Is dit te danken aan jullie jonge hersens? Ik heb het met bewondering en plezier gelezen maar ben toch blij dat ik met mijn oude hoofd niet in jullie jonge schoenen sta.
    Ik heb een plaatsvervangend gevoel van heimwee maar wat is het allemaal geweldig en ook heel fijn dat we er op deze manier een beetje bij betrokken zijn. Gaan jullie nu weer naar het volgende gastgezin? Ik hoop dat jullie het weer zullen treffen. Knuffel voor jullie beiden van oma. XX!

  • 08 Juli 2011 - 06:58

    Veel Plezier:

    Hee Geert-Jan,
    We zoeken een verkoopadviseur in Woerden...op google checkte ik de zichtbaarheid ervan....stuit ik op jouw linkedin profiel en zie ik dat je in Australië bent, wat geweldig!!! Heel veel plezier daar, samen met je vriendin!
    Hartelijke groet, Martine Hooftman

  • 10 Juli 2011 - 00:30

    Pauline:

    Hi allebei,

    Het is nu 02.20uur in de ochtend hier en ik ben net klaar met taarten maken. We vieren namelijk onze drie verjaardagen samen. Wat ongelooflijk saai dat jullie er niet bij zijn deze keer. Ik ga jullie steeds meer missen en vind het nu wel mooi geweest;) gekkigheid, jullie maken nog zulke mooie dingen mee, die kan ik jullie in hhw niet bieden (wel veel andere dingen hoor, en ik kan lekkere taart maken). Ik verheug me op jullie volgende verslag en op jullie return! Liefs van ons allemaal
    Bpib

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Victor Harbor

Renske en Geert-Jan

Hooii!! 8 februari vertrekken wij naar Australië. Onze reis zal ongeveer 9 maanden duren!! We zullen het thuisfront op de hoogte houden door middel van onze reisverslagen. We hopen dat jullie van de verhalen zullen genieten! Groetjes Geert-Jan en Renske

Actief sinds 29 Dec. 2010
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 34234

Voorgaande reizen:

08 Februari 2011 - 31 Oktober 2011

Samen naar Australië

Landen bezocht: