Taiwan - Thailand - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Taiwan - Thailand - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Taiwan - Thailand

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

16 Augustus 2011 | Thailand, Patong Beach

Ni hao!

Of gewoon hallo voor de mensen die geen chinees spreken ;-)

Wij zijn net aangekomen in Thailand nadat we een week in Taiwan hebben verbleven. Onze verwachtingen van Taiwan waren niet heel hoog (bewolkt, regen, lelijk, grauwe gebouwen en engnekken), maar dit is 100% meegevallen!

We kwamen maandag om 6.00AM aan in Taiwan en toen we de aankomsthal uitliepen was het opeens 30 graden! Het was net of we een tropisch zwembad inliepen (loop je daar met je spijkerbroek en dikke vest)! Het blijkt dus super warm en windstil te zijn in Taiwan, 's nachts ongeveer 30 en overdag 35 graden en dit terwijl het vrijwel altijd bewolkt is en er regelmatig een buitje valt.

Taiwan is echt een super druk bevolkt landje, het is iets kleiner dan Nederland en er wonen ongeweer 23 miljoen mensen, het is dus super druk op de wegen, maar het is geen chaos! Vooral de tienduizenden scooters en brommers vielen op! Ook zijn enorm veel mensen in Taiwan eigen baas, waardoor er enorm veel kleine winkeltjes en eettentjes zijn. De prijzen waren ook prima! Ongeveer de helft van wat we in Nederland gewend zijn.

Het hotel dat we hadden geboekt bleek een goede keuze! Splinternieuw en supergoed geregeld! Zo hadden we elke ochtend super lekker ontbijtje, een toilet met brilverwarming en een billenreinigingsinstallatie! Echt handig, heb je geen wc papier meer nodig ;-)

Bij onze eerste wandeling door de stad werden we aangesproken door een mevrouw (Ya-Mei), zij bleek een in Taiwan geboren Amerikaanse, die voor een maandje terug was bij haar ouders. Na even gepraat te hebben bood ze ons aan als gids te fungeren! Uiteindelijk zijn we drie dagen met haar op pad geweest en heeft ze ons heel goed kennis laten maken met het land en het eten. Het eten is totaal anders dan wat we gewend zijn, ander fruit en groenten, levende vissen op de markt, eendennek, ingewanden en complete kippen, je komt het er allemaal tegen. Ya-Mei vond het erg leuk om ons alles te laten zien en daarbij stond ze erop alles te betalen wat we gingen doen en eten! Best gelope zeggen we dan...

Taipei is echt een heel mooie, schone stad! De mensen zijn heel aardig. Er is niet veel toerisme, dus mensen zijn blanken niet gewend en ze schamen zich er niet voor je uitgebreid aan te staren. Het openbaar vervoer is er prima geregeld en is ook voor niet Chinees sprekende/lezende mensen duidelijk! We zijn dus lekker met de metro aan het touren geweest. Waar we van tevoren grauwe gebouwen verwachtten, hebben we nu prachtige tempels en gebouwen gezien!!

Onze week in Taiwan is echt omgevlogen. Nu zijn we in Thailand... Wat het weer betreft hetzelfde, maar verder totaal anders. Veel rommeliger, veel straatverkopers die je lastig vallen, veel touristischer en er is wel een prachtige kust! Daar gaan we morgen en komende tijd lekker van genieten!

Groetjes! (tjing pong)

• 16 Augustus 2011 - 14:11

Linda:

Weer een heel andere wereld! Maar wel enorm leuk dat die vrouw jullie zo rond heeft geleid.
    Nu Phuket/Thailand leren kennen.

• 16 Augustus 2011 - 22:40

Jackie:

Haha: geen wc papier meer nodig! :P
    GIsteren hadden we trouwens nog een uitgebreide documentaire bekeken van eten in Thailand - Taiwan: honger dat we kregen!!! Meteen de lasagne maar in de oven gedaan! :P
    Geniet van het strand, mates!

-x-

• 17 Augustus 2011 - 08:55

Karin Van De Roemer:

Het meest leuke van Taiwan lijkt mij voor jullie dat het totaal anders was als wat jullie hadden verwacht, dat maakt dat je er bewuster van geniet.
    Taiwan is zo te lezen een goede overstap geweest van Australie naar Thailand. En nu daar maar weer genieten.

• 17 Augustus 2011 - 10:29

Pauline:

Hi lieffies,

Ook dit klinkt weer fantastisch. Wat een mooie reis maken jullie toch! Is er op culinair gebied ook nog iets te beleven voor vegetariers? Beetje saai, ingewanden en eendenekken..

• 17 Augustus 2011 - 19:37

Ria:

De overgang zal wel groot geweest zijn van het ene land naar het andere,maar jullie maken zo nogal wat mee en dan nog zo'n aardige dame die jullie meeneemt geweldig wat een vakantie.
    Geniet nog van de laatste weken ze zijn zo om.
    Karin en Dirk hebben er een dochter bij gekregen
    met de naam Noor alles gaat goed is op 15-8-2011 geboren weer helemaal leuk.
    Zo ik wens jullie nog fijne dagen en tot weer in Nederland.

• 17 Augustus 2011 - 20:21

Oma:

Hé lieffies, wat een heerlijk reisverslag weer. Wie bedenkt toch die leuke verhalen, allebei zeker
    hè. Natuurtalentjes!! Nog een paar weken en jullie zijn weer thuis en ik moet eerlijk zeggen dat we dat ook wel erg fijn vinden want jullie staan goed op de foto's maar in natura ogen jullie ook wel prettig! Laat de laatste weken maar goed op jullie inwerken en maak nog maar veel foto's zodat jullie altijd weer terug kunnen kijken op deze mooie periode in jullie leven. Tot gauw! Kus kus van oma en natuurlijk veel liefs van opa.XX

• 18 Augustus 2011 - 19:33

Vincent En Ria:

Hallo renske en geertjan,
    Wat hebben jullie een heerlijk vakantieweer! Geniet er maar lekker van en van alle bezienswaardigheden daar. Zo compleet anders in al zijn facetten. Kunnen jullie nog wel lekker eten na een bezoek aan de markt? Grapje, hoor! Nou, nog veel plezier in Thailand! Groetjes