Toora - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Toora - Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Toora - Sydney

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

01 Augustus 2011 | Australië, Sydney

Hoooi!

Na ons vorige verslag is het weer niet echt opgeknapt! De eerste nachten waren erg koud en één nacht hebben we zelfs vorst gehad! Na deze koude nachten is het begonnen met regenen. Meestal waren het van die eeuwigdurende regenbuien. Dit was absoluut niet leuk! Omdat 't weer zo slecht was en er weinig te zien is hebben we wat mooiere/leukere campings opgezocht (die zijn schaars in New South Wales) en leuke activiteiten opgezocht (midgetgolfen, tafeltennissen en cinema). We vonden weer een camping met een zwembad en spa en hier kregen we 's morgens ook pancakes als ontbijt! Toch leuk, na een koude nacht naar het bubbelbad rennen om daar een beetje op te warmen en dan een lekker ontbijtje te krijgen! Maar dat was zo'n beetje het hoogtepunt van die week.

Het weer werd ondertussen alleen maar slechter! Het regende hard en onophoudelijk (48 uur) en regen is geen ideale combi met het leven in een auto. Alles werd vochtig in de auto wat op den duur weer ging stinken.... en het zicht op de weg is ook beroerd als de ramen continu beslagen zijn. Op dat punt hebben we besloten zo snel mogelijk naar Sydney te rijden en daar onderdak te zoeken, zelfs naar een hostel keken we uit. In Sydney aangekomen, zijn we naar het adres gereden waar we de eerste weken in Sydney verbleven. Daar kregen we te horen dat Rob (onze gastouder) vier weken geleden plotseling is overleden. Weer zo vreemd! 3 maanden geleden spraken we nog af dat we aan het eind van onze trip bij hem langs zouden gaan, en nu is hij er niet meer...
Toch werden we door Juliet (zijn vrouw) heel hartelijk ontvangen en uitgenodigd hier te blijven.  Eigelijk een heel vreemde situatie, iemand waar we mee samen hebben geleefd is overleden, maar we voelen ons ook heel gelukkig dat we eindelijk weer een normaal bed hebben, lekker eten, een goede douche en dat we niet meer hoeven te vluchten voor het weer! Het is ook gezellig, want er is toevallig nog een Nederlands meisje hier in huis! Er komen regelmatig vrienden van Juliet langs en dan eten we Filipijns.

Nu zijn we alweer een week in Sydney en dat is heerlijk! Het weer is nu ook prima! Zonnig en boven de 20 graden. Alles is hier zo vertouwd en we vermaken ons opperbest! We hebben de auto verkocht, die is ons de afgelopen maanden prima van dienst geweest, maar is nu overbodig. We zijn een paar keer naar de stad geweest, het strand en we hebben honderden souveniers gekocht. Ook hebben we Transformers gekeken in het IMAX theater, het grootste bioscoopscherm ter wereld (ruim 29 bij 35 meter!) Dat was echt vet!

Vandaag vertrekken we bij ons huidige adres en gaan we naar ons laatste WWOOF adres. We zijn heel benieuwd wat dat ons gaat brengen... Ons vertrek uit Australië komt nu dichtbij :( !!!

Maar eerst voor vandaag de uitdaging om onze tas in te pakken met de bagage die afgelopen maanden op miraculeuze wijze lijkt verdrievoudigd.... help!

Groetjes!

• 01 Augustus 2011 - 06:32

Linda:

Ik krijg het weer koud als ik over het laatste reisstuk lees, ook al is het leed al geleden ;-)
    Goeie trip vandaag naar het laatste werkadres, spannend! We Skypen! Xx

• 01 Augustus 2011 - 06:58

Papa En Mama:

Fijn dat jullie het goed hebben gehad op jullie logeeradres. Alles vertrouwd, gezellig en prima in orde.
    Sterkte met inpakken en een goed verblijf op jullie laatste logeer- wooff adres toegewenst.

Groetjes

• 01 Augustus 2011 - 08:05

Oma Moseman:

nou,nou, jullie liefde wordt wel op de proef gesteld! Het zal in de toekomst wel goed komen!I Ik
    weet niet of opa en ik in hetzelfde geval geslaagd waren. We kunnen niet ontkennen dat we
    het toch wel heel fijn vinden dat we jullie binnen niet al te lange tijd weer terug zullen zien..

We hebben helaas op deze computer geen lachend zonnetje maar dat kunnen jullie erbij denken.
    We hopen dat de resterende tijd heel fijn en zonnig zal zijn! Zo, nu gaan we aan de koffie.xxoma
    en opa moseman.

• 01 Augustus 2011 - 08:16

Jackie:

Hey!
    Jammer, dat ik jullie echt NET gemist heb, want ben NET thuis... Hoop dat jullie nog lekker kunnen genieten van de laatste weekjes in Ozzieland en het mooie Azie en misschien zien we elkaar nog wel ooit in het kouwe kikkerlandje van ons! ;)
    de Groetekes!

• 01 Augustus 2011 - 11:06

Piet En Ineke:

Nog bedankt voor jullie reactie, het was gezellig. Fijn dat de zon zich weer laat zien, alles ziet er dan toch mooier uit. We hopen dat jullie laatste werkweek gezellig is en succes bij het pakken. xx

• 01 Augustus 2011 - 18:29

Jos En Henny:

Groeten van ons!

• 06 Augustus 2011 - 14:50

Fam Boer:

Hee Geert-Jan en Renske,

Wat een geweldige foto's weer! Jullie weten wel wat vakantie houden is.
    En...gefeliciteerd met Nora natuurlijk!

Veel plezier!

• 07 Augustus 2011 - 21:46

Pauline:

Een heftig verslag deze keer zeg. Het is alsof alles er aan meewerkt om het afscheid van Australie iets makkelijker voor jullie te maken: het slechte weer, stinkende kleren, het verdrietige nieuws op jullie wooffersadres... maar toch, ik begrijp heel goed dat het heel moeilijk voor jullie moet zijn om alles achter je te laten. Een onvergetelijke reis door Australie en een berg mooie herinneringen. Het feit dat jullie veel verhalen hebben gedeeld op deze website zorgt er voor dat we allemaal enorm meeleven en meegenieten, en dat is heel wat waard!

Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis, dat alles maar voorspoedig mag verlopen en jullie de Aussies met een goed gevoel achter kunnen laten..

Dikke kus van ons