Victor Harbor -Toora - Reisverslag uit Toora, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Victor Harbor -Toora - Reisverslag uit Toora, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Victor Harbor -Toora

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

13 Juli 2011 | Australië, Toora

Heee!

Na Victor Harbor zijn we verder gereden langs de zuidkust richting Sydney.

Onze eerste stop was in Mt Gambier. Een stadje in vulkaanachtig gebied. We hebben hier een paar vulkaankraters gezien. Eentje was vol met water en door de kleur van de ondergrond (limestone) zag dat er super blauw uit. Een andere stond leeg en hier zag je de wanden kaal zijn en bedekt met zwart lava gesteente. In Mt Gambier was ook een sinkhole. Dit is een stuk grond dat in de aarde is weggespoeld en nu heel mooi is begroeid.

Hierna zijn we gestopt in Portland.
We hadden gehoord dat daar een zeehondenkolonie onder een van de kliffen is en daar zijn we naar toe gelopen. Het was twee uur lopen en we moesten de hoogste cliff van Victoria (130 meter) beklimmen, maar we hebben ze gezien!!

Na deze wandeling zijn we naar de restarea gereden waar we voor het eerst weer gratis konden staan. Op weg naar deze restarea zagen we een Echidna de weg oversteken. Een Echidna is een grote egel (40cm) met een hele lange neus zijn stekels zijn zo dik als breinaalden. Dit was wel leuk, want we hadden dit dier nog niet eerder gezien.
Op de restarea hebben we gevierd dat we de outback hebben afgerond en de fles wijn die we bij het laatste WWOOF adres hebben gekregen meester gemaakt. We drinken hier trouwens bijna nooit alcohol dat is namelijk schreeuwend duur. Bij de restarea waren heel veel kangaroes die ook naar de auto kwamen, dat was leuk wakker worden 's morgens!

Na deze restarea zijn we begonnen met de beroemde 'Great Ocean Road'. Een weg van ongeveer 150 km. die langs de oceaan voert. De eerste dag waaide het erg hard en was het regenachtig. Niet zo leuk dus, maar doordat de zee erg ruig was waren de uitzichten prachtig!! Steile kliffen en hoge golven.
De tweede dag was het weer een stuk beter en zijn we gestopt bij Kenneth river, hier zijn we een stuk offroad gegaan de bergen in hebben heel veel koala's en papagaaien gespot!

Na de great ocean road zijn we Melbourne gepasseerd en doorgereden naar Phillip island. Dit eiland ligt vlak onder Melbourne en is bekend vanwege zijn pinguin parade.
Die is na zonsondergang en je kunt hier de pinguins aan land zien komen en naar hun nestje gaan. De pinguins zijn echt heel grappig, jammer genoeg is dit "spektakel" erg commercieel opgesteld, een veel te hoge entreeprijs, zitten op de tribunes en je mag geen foto's maken (alles wat niet mag is leuk, dus toch maar eentje genomen). Op Phillips island hebben we ook een chocoladefabriek bezocht. Dit was echt fun (vooral voor Renske, lekker snoepen)! Allerlei chocoladekunst bv. een kunstwerk van 12.000 bonbons, een kijkje in de fabriek en allerlei leuke attracties.
De laatste dag op het eiland hebben we een forel gevangen, laten slachten en 's avonds opgegeten! 'T was een lekker visje, jammer dat GJ bij het vissen uitgleed en met twee voeten in het water en zijn kont in de bagger belandde.

Jammer genoeg is het weer nog steeds erg herfstachtig en dan blijkt dat het niet ideaal is om in een auto te wonen. We proberen nu campings te vinden met wat afleiding zodat we niet aan de auto gebonden zijn.
Nu zitten we bv. in een spa lekker te bubbelen en omdat het hier geen hoogseizoen en erg rustig is hebben alles helemaal voor onszelf :-)

• 13 Juli 2011 - 07:56

Jos En Henny:

Linda kan niet de eerste zijn, want zij is even weg, dus neem ik mijn kans waar en zal het straks bij haar opbiechten.
    Dat zelfs slecht weer mooi kan zijn zeggen die 12 apostelen op jullie foto.
    Veel plezier verder en groeten van ons.

• 13 Juli 2011 - 10:06

Linda:

Haha, straks even de buuf tot de orde roepen.... Leuk verhaal en veel leuke foto's erbij. Wist je al dat de Echidna familie is van de Platypus??? Heb ik weer ff gegoogled ;-)
    Gelukkig net kunnen skypen; dat maakt m'n dag weer goed. Hier is het ook herfst dus daar hoef je niet voor terug te komen hoor. Ik bewaar gewoon een restje zomer voor als jullie er weer zijn.
    xxx

• 13 Juli 2011 - 17:53

Piet En Ineke:

Heerlijk dat bubbelen, knapt een mens weer van op. Je moeder heeft gelijk blijf nog maar even daar, ik heb hier de kachel alweer even aangezet.
    Geniet nog maar een tijdje, hopelijk met mooi weer. xxx

• 21 Juli 2011 - 07:56

Pa En Ma:

Weer een heel verhaal. Jullie reizen heel wat af en zien ongelofelijk veel. Mooie natuur en allerei dieren. Schitterend! En een chocoladefabriek!!! Mmmm....Ik denk dat als jullie weer thuis zijn we heel veel foto's te zien krijgen.
    Goede reis en geniet ervan
    xxx

• 21 Juli 2011 - 12:04

Karin Van De Roemer:

Wat een ongelooflijke afstanden kan je toch rijden in dat land!
    Het bezoeken van een chocoladefabriek lijkt mij ook wel wat. Heerlijk alles proeven.
    Jullie verhaal is weer zeer leesbaar. Krijg ik hier toch een beetje buitenland binnen.
    Ik hoop dat het weer wat beter wordt. Geniet maar van alles wat jullie nog gaan zien!

• 28 Juli 2011 - 18:56

Vincent En Ria:

hallo renske en geertjan,
    op de eerste plaats onze complimenten voor de schrijver van deze prachtige reisverhalen! soms lijkt het wel alsof we het allemaal een beetje meemaken, echt mooi. jullie schreven over het herfstweer, nou hier in nederland lijkt het af en toe ook wel dit jaargetijde. we genieten erg van jullie belevenissen, nog veel plezier hoor! groetjes....