Thailand - Phuket - Patong - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Thailand - Phuket - Patong - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Thailand - Phuket - Patong

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

30 Augustus 2011 | Thailand, Patong Beach

Sawatdie!

Na twee weekjes in Thailand is het weer tijd voor een update (daar zit iedereen met smart op te wachten natuurlijk).

Massaaas massaaas? taxi toek toek? Teeler made soet for jou sir? Where are u from Sweden? Moskou? Dit is een aantal van de tientallen vragen die we iedere dag krijgen.

Thailand was wel even wennen na Taiwan. Het gebied waar we verblijven is erg touristisch en dat merk je goed! Alles draait om touristen en dit gecombineerd met de prijzen hier en de handelsgeest van de thaien heeft het bovenstaande scenario als gevolg...
In het begin was het bijna eng, maar als je weet hoe je ermee om moet gaan, is het prima.

We zitten in het gebied Patong, dat is precies het strand waar 7 jaar geleden de tsunami was.

Je kan hier werkelijk alles kopen! Namaak dan... En over de prijs moet onderhandeld worden. Dat is de thaise gedachte dat je samen een prijs overeenkomt waarmee je allebei blij bent. Eigenlijk heel beleefd dus.

Het openbaar vervoer is hier niet zo heel goed, als we ergens heenwillen moeten we dus met de tuk tuk. Dat is wel leuk, maar we zijn wel veel minder flexibel.
Vorige week zijn we naar een groot tempelcomplex geweest. De tempels zijn (net als in taiwan) super mooi en rijkelijk versierd! Gevolgd door een bezoek aan de "Big Budha" een 45 meter hoog budha beeld dat boven op de berg over Phuket uitkijkt. Super indrukwekkend allemaal. Ook hebben we olifant gereden! Olifanten zijn hier vrij normaal en er is genoeg mogelijkheid om er op te rijden. Onze olifanten rit op Pinky was super leuk! Olifanten blijken ondanks hun grootte hele lieve intelligente beesten te zijn.

De eerste week hier was het weer prachtig en hebben we veel tijd op het strand doorgebracht. Voor 100 baht huur je een ligstoel en een parasol die door een mannetje in de gaten worden gehouden. De parasol wordt voor je versteld en als er zand op je stoel ligt dan komt het mannetje dat schoonmaken. Ondertussen komt er dan een eindeloze sliert verkopers langs....en ondertussen is het zo warm dat je regelmatig een duik moet nemen in het heerlijke zeewater (bijna 30 graden) kortom het is vrij vermoeiend om hier op het strand te liggen ;-)

De tweede week is het gaan regenen. Zo erg dat de straten onder water stonden! Soms liepen we echt tot onze knieen in het water! En de stroom viel regelmatig uit. Om ons toch te vermaken zijn we naar de bios geweest! Super luxe 2-zitsbank voor een prikkie en voor dat de film begint wordt er eerst een filmpje van de koning vertoond! Daar zijn ze hier super trots op! Overal zie je ook foto's en beeldjes van hem en zelfs erebogen op straat. We hebben ook nog een paar DVD series gekocht en gekeken (een serie kost hier ongeveer 4 euro) en we zijn naar Fantasea geweest, een populaire show met dans, muziek, olifanten en tijgers! Daarnaast zijn we lekker gaan shoppen. Kortom ook met het slechte weer hebben we ons goed kunnen vermaken!

Nu wordt het weer weer beter en gaan we lekker naar het strand! Zaterdag vliegen we naar bangkok, we hopen voor die tijd nog een keer te kunnen snorkelen.

Nog een weekje voordat we weer terug naar Nederland moeten...

• 30 Augustus 2011 - 06:30

Linda:

Nou, dat is toch ook wat...zo denk je er aan dat er wel weer eens een verslag mag komen; en zo staat het er ;-) Leuk verhaal en leuke foto's!!! Ik hoop echt dat het nog goed snorkelweer wordt.
    xx

• 30 Augustus 2011 - 10:11

Piet En Ineke:

Erg herkenbaar en leuk om te lezen, wij zijn daar ook geweest. Bangkok is ook erg leuk, 'n boottochtje maken is erg leuk, markten bezoeken of chinatown en natuurlijk de paleis van de koning, kortom jullie zullen zich daar niet vervelen xxx

• 30 Augustus 2011 - 15:07

Oma:

Wat is dat een schitterend afscheid van jullie werkvakantie maar dat verbitterde NAAR NEDERLAND
    TERUG MOETEN bevalt me niet, dit moet zijn naar NEDERLAND TERUG MOGEN! Ik geef het echter
    schoorvoetend toe, jullie hadden het niet beter kunnen uitkiezen!!! Geniet er maar van zolang jullie kunnen. TOT HEEL GAUW ZIENS en dikke kus van oma XX

• 30 Augustus 2011 - 19:26

Oom Henk En Tante Le:

Dag Renske en Geert Jan

We zijn, door het lezen van jullie verslag met jullie meegereist.
    Wat een indrukken hebben jullie opgedaan. Een hele belevenis.
    Hier is het geen zomer, erg wisselvallig. Hopelijk begint de zomer
    als jullie in Nederland aankomen.
    Een goede reis verder en we hopen tot ziens

• 01 September 2011 - 13:09

Karin Van De Roemer:

Ben toch zo benieuwd of jullie een vrachtwagen nodig hebben voor alle bagage die jullie bij elkaar verzameld hebben. In ieder geval hebben jullie foto's genoeg gemaakt en kunnen jullie hier in Nederland beginnen aan het verwerken ervan. Ook leuk werk en dan is het misschien wat minder zwaar om daar niet meer te zijn.

• 05 September 2011 - 14:11

Leanne:

Hoi hoi,

Ik zit even jullie reisverhalen bij te lezen. Komen jullie deze week aan in NL? Hoop dat jullie nog een paar laatste prachtige vakantiedagen hebben. Geniet ervan!