Mossman - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Mossman - Alice Springs - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Mossman - Alice Springs

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

02 Juli 2011 | Australië, Alice Springs

Mossman - Alice Springs

Na een week gewerkt te hebben in de winery, zijn we uitgenodigd door onze hosts om met ze uit eten te gaan. De reden was dat we "one of the best WWOOFers ever" zijn! Ook kregen we bij ons afscheid nog een flesje Mango wijn mee! Deze fles gaan we meester maken, zodra we de outback weer uit zijn.

We hebben in Port Douglas op de terugweg nog een krokodil gespot! Deze dreef in een rivier langs de snelweg, het was net een boomstam in het water.

We zijn nu in de outback, dit is echt anders dan de Oostkust, eigenlijk heel saai. Uitgestrekte grasvlaktes met boompjes. Er liggen honderden dode kangaroes en dode koeien langs de weg, deze worden vooral doodgereden door roadtrains (vrachtwagens met 4 trailers en een maximale lengte van 53 meter) die echt nergens vor stoppen.
De outback is erg rustig,  maar we komen meestal wel 20 auto's per uur tegen en elke 250 km is er wel een gelegenheid waar je kunt tanken. Meestal een kleine nederzetting waar veel aboriginals wonen (wat ze doen? Beetje in het gras zitten en eten). De benzine is hier by the way ruim 50 cent duurder! Per liter!!!

Het is hier overdag boven de 30 graden en 's nachts onder de 10 graden (brrr)!

Verder zijn we nog tegengekomen: roofvogels (spanwijdte 2 meter), talloze gigantische termietenheuvels, (levende) koeien, kangaroes en dingo's óp de weg, een vrachtwagen met een huis als vracht, zodat we midden op de snelweg maar even in de berm moesten gaan staan en, kan het nog gekker, de fransman waar we 4 weken en 4000 km. geleden mee gewerkt hebben!

We zijn eerst naar Darwin gereden. Hiervoor hebben we 2.500 km. gereden en omdat alles zo saai is hebben we dit in een paar dagen gedaan. Ondertussen hebben we Renskes verjaardag gevierd! Wel apart helemaal met z'n tweetjes, maar 't is een geslaagd feest geworden en we hebben 's avonds pannekoeken en donuts gegeten. Bedankt nog voor alle felicitaties!

Omdat wij Darwin niet heel bijzonder vonden, zijn we de volgende dag doorgereden naar Kakadu national park. Hier hebben we aboriginal tekeningen van 1.500 jaar oud bekeken, kangaroes gezien en geprobeerd nog wat crocs te spotten, maar dat is helaas niet gelukt. Wel waren er veel bosbranden in dit park. Op de terugweg brandde het ook vlak bij de weg, 't werd helemaal donker door de rook! spannend, maar ook mooi!

Mede door een muggenplaag ín de auto (wat een slachtveld), hebben we Kakadu ook met gierende banden verlaten en zijn we in volle vaart naar Alice Springs gereden, weer 1.500 kilometer.

Onderweg zijn we even gestopt bij Devils Marbles conservation reserve, eigenlijk niet meer dan een stel grote keien, maar wel leuk! Zie foto's.

Ons karretje slaat zich er goed doorheen, gelukkig! Jammer dat we een barst in de vooruit hebben overgehouden aan een rondvliegende steen van een tegenligger :(.

We zijn nu in Alice Springs en gaan vanuit hier naar Uluru / Ayers Rock. Ondanks dat de wegen in outback saai zijn, hebben we het nog steeds naar ons zin en we hebben veel lol samen.

P.s. Dit verslag is een week oud, maar we konden hem ivm internetverbing niet eerder plaatsen. Het nieuwe verslag volgt waarschijnlijk snel!

• 02 Juli 2011 - 06:51

Linda:

Wat een leuk verhaal weer. Toch andere info dan in de mails. En de foto's erbij maakt het wel af.
    Etentje ziet er ook gezellig (en lekker) uit. Zo te zien zijn jullie in de winery gelijk aan drank gewend geraakt :-)

• 02 Juli 2011 - 12:26

Laurens En Carolien:

Leuk weer even wat te lezen en foto's te kijken. Gave foto waarop je die 2 stenen tegenhoudt... Enne, zo zie je maar hoe de slingers alsnog van pas komen...

Groetjes van Laurens, Carolien en Lynn

• 02 Juli 2011 - 14:27

Karin Van De Roemer:

De wegen op de foto's zien er zeer verlaten uit. Als zo'n roadtrain voorbij komt, is dat, denk ik, heel indrukwekkend. Maar wat een benzineprijs! Dat tikt behoorlijk aan als je zoveel kilometers moet reizen. Waarschijnlijk zal werk vinden niet zo moeilijk zijn als je tot beste bent uitgeroepen bij je vorige adres. Fijn voor jullie om te weten dat jullie zo gewaardeerd worden.
    Ben benieuwd naar de volgende foto's, zeker van Ayers Rock.

• 02 Juli 2011 - 20:13

Toos:

Renske nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Wat blijft het toch mooi wat jullie doen, het is echt genieten.

• 03 Juli 2011 - 13:04

Opa En Oma:

Weer genoten van jullie verslag! Wat rijden jullie een kilometers! Wat een afstanden zeg. Maar je moet mij niet nemen, ik vind Bergen aan Zee al een hele gebeurtenis. Ik ben apetrots op jullie en leef erg met jullie mee (opa natuurlijk ook, dat begrijp je), maar we kunnen niet wachten tot jullie terug zijn. We missen jullie maar trek je daar maar niets van aan. Heb het fijn met elkaar en geniet! Dikke kus van ons, opa en oma.

• 03 Juli 2011 - 13:12

Pauline:

Yo lieffies,

Wat een leuke foto's weer, en wat een mooi verslag. Ik zou willen dat ik even op de koffie kon komen, gewoon even gezellig bijpraten en samen alle foto' bekijken. Wanneer zullen we eens Skypen? Ik verheug me op jullie volgende verslag en op jullie weerzien, maar dat duurt nog een poosje. Heel veel plezier en zoek maar weer een goed wooffersadres. Xxxx van ons alle vier!

• 19 Juli 2011 - 17:39

Pa En Ma :

Hallo Geert-Jan en Renske,

Een beetje late reactie maar door de vakantie gaat alles een beetje anders. Leuke foto van het etentje en "wel verdiend"!!! We hebben jullie verslag met plezier gelezen . Jullie hebben heel wat kilometers gemaakt en veel gezien. Echt mooi .....
    Je hebt waarschijnlijk een abonnement op barsten in voorruiten. Na de Volvo nu dus ook jullie auto in Australie.
    Goeie reis verder.