Townsville - Mossman - Reisverslag uit Mossman, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Townsville - Mossman - Reisverslag uit Mossman, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Townsville - Mossman

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

15 Juni 2011 | Australië, Mossman

Na Townsville zijn we doorgereden naar Innisfail, hier hebben we een mooie (gratis) restarea gevonden. De bananenbomen in het aan de restarea grenzende veld werden 's middags besproeid door een vliegtuigje! In de supermarkt werden we aangesproken door een ooit Nederlandse local. Zij gaf ons een paar goede tips en hierdoor zijn we een paar dagen blijven hangen in Innisfail, de eerste tip was de Josephine waterval, een prachtige waterval waar bij het laatste stuk de stenen zo glad zijn, dat je ze als glijbaan kunt gebruiken. 'T was wel even doorbijten om in het water te gaan, want dat was echt super koud, maar toen we er eenmaal in waren, was het zo gaaf! De tweede tip was Etty bay, een kleine baai die niet echt toeristisch is, maar supermooi! In deze baai gaat het regenwoud direct over in de zee en er lopen Cassowary's, een soort struisvogels, maar dan met een blauwachtige kop met een hoorn erop. Hele mooie dieren!
(toevoeging van renske: Het is maar goed dat ik de borden had gelezen voor wat je moet doen als een cassowary je aanvalt 'do not approuch the cassowary'. Geert kwam tijdens het fotos maken opeens het strand opgehold met een boze cassowary achter zich aan!
dat heeft ie dankzij mijn reddingsactie dmv een handdoek voor ons houden, ternauwernood overleefd ;) Hij kijkt nu wel 'met andere ogen' naar die beesten.)

Na Innisfail zijn we via Cairns doorgereden naar ons nieuwe WWOOF-adres in Mossman. De weg na Cairns wordt steeds smaller met aan de ene kant de oceaan en aan de andere kant bos met bosbrandjes.
We zijn beland bij een stel dat (prijswinnende) wijnen maakt van tropische vruchten. Aardige mensen met 3 honden en we hebben een leuke tijd gehad hier! De wijnen zijn lekker, we hebben mango, pineapple, ginger en jabotocaba geproefd. De woning van onze host is een 'tropische woning', dit betekent dat het helemaal open is met enkel horren als raam en deur, heel apart. Mossman ligt midden in het regenwoud, de luchtvochigheid is hier vaak boven de 90% dus we zweten lekker tijdens het werk! Alles hier is erg groen, de bloemen hebben de mooiste kleuren en er fladderen prachtige vlinders rond met alle kleuren van de regenboog. We kregen leuk werk te doen, wijn bottelen, stickeren, vruchten klaarmaken voor bewerking, honden uitlaten en GJ heeft het machinepark onder handen genomen.

Tijdens ons verblijf in Mossman hebben we gevaren op de Daintree river en hebben we krokodillen gespot!! Echt super gaaf!! De langste was ongeveer vier meter!

Na een weekje de wijnboer te hebben uitgehangen gaan we op weg naar Darwin, de outback in dus! De auto is weer schoon en gecontroleerd, we hebben inkopen gedaan en zijn er klaar voor!

P.s. We hebben ook foto's bij het vorige verslag geplaatst.

• 15 Juni 2011 - 07:52

Linda:

Er staan superreacties op internet over jullie wijnboer. Jammer dat er niet een paar flesjes mee kunnen deze kant op.... Ook in een reisverslag mooie foto's van jullie onderkomen en het uitzicht gezien! Veilige reis voor straks naar Darwin.

• 15 Juni 2011 - 12:12

Bente:

Ik ben zo onwijs jaloers op jullie! Wat een verhalen en avonturen zeg.. en echt super mooie en scherpe foto's! ik vind het leuk dat jullie zo genieten:) En Rens, bedankt nog voor dat mailtje, echt lief. Het gaat weer goed hoor! t was ffies moeilijk, maar dat hoort erbij natuurlijk.. Jullie zien er trouwens echt goed uit! Blijf genieten en ik vind het super om jullie verhalen te volgen.

xxxxx Bente

• 16 Juni 2011 - 12:24

Karin Van De Roemer:

Leuk dat jullie er zoveel foto's bij hebben staan. Die foto van de waterglijbaan vind ik geweldig.
    Het ervan af glijden zou ik ook wel willen doen. Wat apart dat een Nederlandse local jullie dan aanspreekt en jullie zo tips geeft.
    Ik drink niet zo vaak wijn, maar wijn van andere vruchten lijkt me de moeite waard om te proeven.
    En Renske, je hebt die honden natuurlijk fijn geknuffeld!
    Ik hoop dat Darwin net zo leuk gaat worden als wat jullie pas achter de rug hebben.

• 17 Juni 2011 - 18:58

Ria :

Wat een leuke verhalen en mooie foto's, wat een avonturen toch super goed van jullie wat jullie allemaal doen.
    En nu op naar Darwin dat zijn nog al wat kilometers maar ook dat gaan jullie redden.
    Renske en Geert-Jan alvast gefeliciteerd met jullie verjaardag en maak er een mooie dag van. Het is wel wat vroeg maar ik ga op vakantie vandaar wat eerder. Ik wens jullie een goede reis en nog vele mooie avonturen met leuk werk. Groetjes en tot de volgende mail.

• 17 Juni 2011 - 20:15

Sarah:

Super mooie foto's! Ik vind die cassowary er ook maar eng uit zien, ik zou er niet dichtbij durven komen. Erg leuk om jullie verhalen te lezen ;) Veel plezier nog! Hopelijk is jullie volgende baan ook zo leuk.

Liefs Sarah

• 20 Juni 2011 - 18:29

Piet En Ineke:

Lieve Renske, Australische tijd ben je nu jarig, dus van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een gezellige dag van ook al is het misschien even lastig. We hebben weer erg genoten van je verslag en de mooie foto's en dachten Renske is weer helemaal op haar plek met de hondjes. We zullen een heerlijk glas wijn op je verjaardag nemen, alvast proost. Veel liefs Piet en Ineke

• 21 Juni 2011 - 19:53

Marloes:

Hoi hoi!

Gefeliciteerd met je verjaardag Renske! Het is steeds weer leuk jullie verhalen te lezen, en vooral ook de foto's te zien! ze zijn echt te gek :). Geniet er nog van jullie twee!

Groetjes Marloes

• 21 Juni 2011 - 21:10

Vincent En Ria:

hallo renske en geertjan, vandaag is het de 21ste juni en byzonder, want het is jouw verjaardag, renske.
    van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ook geertjan natuurlijk.
    we mochten weer genieten van jullie avontuurlijk verslag, het is allemaal zo niet-nederlands, echt prachtig.
    nog veel plezier, tot het volgend bericht.
    we drinken nog even op je verjaardag!

• 22 Juni 2011 - 07:53

Bianca En Burny:

wat een leuke verslagen en mooie foto's
    we willen jullie nog feliciteren met jullie verjaardag.
    maak en saampies een gezellige dag van,
    en we houden jullie site in de gaten ;-)

liefs Bianca en Burny

• 29 Juni 2011 - 19:05

Corry Wijnen:

Hoi "Ranskie & Keurt Tan ben Votzen" ha ha..... klinkt bijna adellijk zo. Zo te lezen is het iedere keer weer een verrassing op welk werkterrein jullie terechtkomen en beleven jullie van alles. Op deze manier leren jullie the real life down under goed kennen denk ik. Complimenten. En wat een bijzondere dieren en schitterende natuur komen jullie tegen. Helemaal goed. Wens jullie nog veel mooi weer, schoon werk en rugtassen vol ervaring opdoen. Renske nog gefeliciteerd met je verjaardag en voor jullie beiden een mooie voortzetting van dit avontuur!! en veel plezier.

Hartelijke groet vanuit Harderwijk :)