Rockhampton - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Rockhampton - Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Rockhampton - Townsville

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

06 Juni 2011 | Australië, Townsville

Rockhampton-Townsville

Heey allemaal!

Ons vorige verhaal is blijven steken bij Rockhampton, slechts 2,5 week en maar liefts 750 km geleden. Hier een verslag van wat we hebben meegemaakt in de tussenliggende tijd.

Ons tweede wwoofadres... het klonk heel aantrekkelijk in de wwoofgids "krabvissen, krokodillen en schildpadden spotten en 600 herten op het eigendom (1200 hectare)". Wij vol enthousiasme naar St. Lawrence gereden, zo'n beetje het kleinste en meest afgelegen kustplaatsje aan de Oostkust van Australie (de eerste steden en winkels op 150 km afstand, geen strand te bekennen en ongeveer 5 km dirtroad van de bewoonde wereld). Daar aangekomen bleken onze wwoofhosts niet echt aardig (vooral de man was een hork die niet met mensen om kan gaan) te zijn, ons verblijf in een koude schuur met kikkers, muizen en muizenkeutels op het aanrecht, tot overmaat van ramp begon het te regenen en werd de omgeving omgetoverd tot een bagger/blubberbende zelfs zo erg dat we onze auto niet meer konden gebruiken. Wat een ramp! Uiteindelijk is het wel goed dat we niet gelijk hebben besloten om naar huis te gaan, want het krabvissen bleek best leuk werk te zijn op de boot door een heel mooi mangrove gebied varen en het stopte met regenen en werd prachtig weer! Dan neem je een onbeschofte asociaal als baas maar voor lief. Later die week kwamen twee jagers op de herten jagen (bleek de baas opeens wel aardig te kunnen zijn) , de sfeer werd iets beter, we hebben gezien hoe de jagers 3 herten a 3000 dollar per stuk neerschoten met pijl en boog en hoe deze geslacht werden voor het vlees en het gewei. Wij hebben nog geholpen met vet van het vlees snijden (op de tuintafel, waar later weer van gegeten werd :s). Kortom, helaas nog geen krokodillen gezien, wel een bosbrand van dichtbij, veel krab, vis en hert gegeten, een aantal werkervaringen rijker en we waren heeel blij dat deze oneindige week voorbij was en dat we eindelijk weer in ons vertrouwde autootje konden slapen!

We zijn toen doorgereden naar Mackay, waar niet veel te beleven valt en vanuit daar hebben we besloten 100 km landinwaarts naar Eungella national park te rijden, in de hoop de Platypus (vogelbekdier) te spotten. Een heel goede beslissing, want Eungella blijkt een super mooi, rustig maar niet uitgestorven, gebied op een berg met een waanzinnig mooi uitzicht. Daarbij hebben we de Platypus nog gezien ook! Een bijzondere ervaring, aangezien ze doorgaans heel moeilijk te spotten zijn en alleen op dit deel van de wereld leven.

Daarna zijn we doorgereden naar Airlie Beach, een leuk, toeristisch plaatsje voor de Whitsunday eilanden. We hebben een boottour (boot met 900 pk) naar de eilanden gedaan en daar ook gesnorkeld. Onbeschrijflijk mooi,   koraal, gekleurde vissen en zelfs een schildpad die we konden aanraken. zo jammer dat we dat maar een uurtje konden doen :( we hopen dat we richting het noorden een tour kunnen doen met minder varen en meer snorkelen! De Whitsundays zijn erg mooi en erg wit, het zand daar bestaat voor 99,8 procent uit puur glas dat uit een zoetwaterbron op zee komt. Op het eiland liepen grote leguanen en het water was er prachtig helder.

We zijn nog naar Townsville gereden, had leuk kunnen zijn, maar werd een beetje verpest door wegwerkzaamheden, betaald parkeren en een ferry naar het bijgelegen eiland van 30 dollar pp. (8 km varen). We hebben een stukje boven Townsville wel een super leuke restarea aan het strand gevonden. Daar zijn we twee dagen gebleven en hebben we genoten van het mooie weer, het strand, de koude buitendouche, zelf gevonden kokosnoten en we hebben kampvuurtje op het strand gemaakt.

Deze dagen proberen we zoveel mogelijk op gratis restareas te slapen (back to the basics), aangezien we afgelopen tijd veel op campings hebben gestaan, een dure snorkeltour, etc.  Aan de andere kant... Dat hadden we ook wel verdiend na dat weekje afzien, ehh... wwoofen!!

P.s. Deze keer geen foto's, want we hebben nog geen gelegenheid gehad de camera op een computer aan te sluiten, jullie houden ze tegoed. Volgende keer proberen we weer wat foto's met de ipod te maken!

• 06 Juni 2011 - 05:15

Renske En Geert-Jan :

Lang verhaal he ;-

• 06 Juni 2011 - 05:16

Renske En Geert-Jan :

Lang verhaal he ;-)

• 06 Juni 2011 - 11:24

Jos En Henny:

Maar wel een leuk verhaal!
    Vooral omdat jullie behalve de ups toch ook de downs weergeven.
    Groeten!

• 06 Juni 2011 - 11:27

Karin Van De Roemer:

Leuk om dat lange verhaal te lezen. Ik had al het een en ander van jouw moeder gehoord, Renske, en jouw verhaal valt dan wel weer mee. Maar het was wel afzien, denk ik. Wat zijn wij dan hier verwend met alles. Jullie leveren dan misschien wat luxe in, maar krijgen er wel heel veel voor terug en daar gaat het tenslotte om.

• 06 Juni 2011 - 17:46

Piet En Ineke:

Wat een ervaringen allemaal, dat vergeet je nooit meer en dan dat snorkelen, geweldig hè zo'n zeeschildpad, dat maakt alle mindere ervaringen weer goed. Groeten

• 06 Juni 2011 - 17:54

Linda:

Als ik een reactie schrijf, moet ik 'm wel plaatsen natuurlijk ....blondddddddd, zo ben ik nooit de eerste haha. Mooi verhaal weer.

xx

• 06 Juni 2011 - 19:22

Sander:

Hey, leuk verhaal weer!

• 07 Juni 2011 - 18:28

Toos:

Wat een mooi verhaal en wat zien jullie veel.
    Ik vind het geweldig wat jullie allemaal meemaken.

• 07 Juni 2011 - 19:26

Papa En Mama:

Ja, jullie hebben zeker wel even wat luxe verdiend na zo'n ervaring, die toch achteraf ook weer waardevol blijkt te zijn. Fijn dat jullie genieten, zoveel mooie dingen zien en ervaringen op doen.

• 09 Juni 2011 - 10:48

Allard:

Goed verhaal, waarin leuke en minder leuk ervaringen worden beschreven. Volgens mij hebben jullie het daar al met al prima naar jullie zin. Vooral de trips zullen we heel leuk zijn geweest. Succes met genieten!

• 11 Juni 2011 - 11:15

Vincent En Ria:

Hallo renske en geertjan,
    wat maken jullie veel mee, wat een belevenissen! grappig dat jullie in jullie reisverslag zo af en toe van die "oer-engelse" woorden gebruiken, dat doet erg aan onze canada reizen denken, leuk!
    nog veel plezier en we lezen nog van jullie, groetjes.....

• 12 Juni 2011 - 12:48

Leanne:

Ik heb jullie net een mail gestuurd. Als ik het zo lees, zal ons appartementje aan doen als een luxe hotel haha! Ik ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen. Wel leuk dat wij daar misschien een klein deel van mee beleven en dan komen jullie in ons Perth magazine ;) Have fun!

• 13 Juni 2011 - 20:14

Pauline:

Hi lieverds,

Ik geniet toch elke keer weer enorm van jullie reisverslagen! Vooral dat krabvissen spreekt mij als waterliefhebber erg aan, dat snap je. Nu opweg naar een nieuw avontuur, ik ben benieuwd wat Australie nu weer voor jullie in petto heeft. Hier gaat alles zijn gangetje, echt boeiend nieuws hebben we niet te melden. Ja, de honden zijn al een tijdje ontbald en we hebben een nieuwe voortuin, erg leuk. En ik mis jullie enorm, maar dat weten jullie wel. Huismuis ik, ik tel de dagen af tot jullie weer terug zijn in ons koude kikkerlandje. En wee je gebeente als jullie overwegen om een Aussie for ever te worden... Een dikke, dikke, dikke kus van ons allevier en tot horens!