20 mei 2011 - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu 20 mei 2011 - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

20 mei 2011

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

20 Mei 2011 | Australië, Rockhampton

Hoi!!

We zijn weer op vrij voeten! Tot afgelopen vrijdag hebben we gewerkt in Flaxton. De eerst dagen waren erg wennen, maar achteraf gezien hebben we een heel erg leuke week gehad.
We zijn na het werken een paar keer naar het strand geweest, hebben een super grote hagedis (East water dragon) van ongeveer 80 cm. gezien, een mega spin met het formaat van Renske's hand en kangaroes met jongen in hun buidel!

Op de laatste dag heeft John ons de binnenkant van zijn bijenkist laten zien. Erg indrukwekkend, ongeveer 50.000 bijen die ijverig honing aan het maken zijn! en mensen waardeer de honing die je eet, het fabriceren van een theelepel honing kost drie!! bijen het leven.

Het afscheid viel voor onze gastouders vrij zwaar, we zijn bij ons vertek overladen met tips, kilo's groenten en fruit en mevrouw vroeg of ze elke week een keer mogen bellen.

Na ons vertrek zijn we verder gereden naar Tin Can Bay waar we wilde Dolfijnen gevoerd hebben en op de camping was een Possum die zich liet voeren!!

Verder hebben we weer ervaren hoe vriendelijk de mensen hier zijn. Van de buren op de camping mochten we de fietsen lenen. Erg leuk! Later bood men ons ook aan om in geval van nood contactpersoon te willen zijn. We hopen het niet nodig te hebben, maar het idee dat mensen dit aanbieden....

Gisteren zijn we in Rockhampton aangekomen, hier blijven we twee dagen en dan rijden we door naar St. Laurence, waar we een nieuw werkadres hebben gevonden. Een krabbenvisser...we zijn benieuwd!

Tot zover deze update! tot de volgende keer!!

• 20 Mei 2011 - 06:34

Lindsay:

Oooooh, zo gaaf, echt geweldig om dit allemaal weer te lezen wat jullie voor mooie dingen hebben meegemaakt.

Wel zielig van die bijtjes, zeg :(
    Maar hoe cool die koala enzo!!! :D

Heerlijk!
    Geniet er lekker van!!

xxxxx Lindsay

• 20 Mei 2011 - 07:19

Piet En Ineke:

Hoi, we zijn erg jaloers op jullie, zo gaaf wat jullie allemaal meemaken. Hopen dat jullie volgende werkplek ook weer er leuk is, in ieder geval kun je lekker krabjes eten. Veel liefs Piet en Ineke

• 20 Mei 2011 - 11:50

Jos En Henny:

Wat een beestenboel.
    Heel bijzonder................
    Veel plezier met de krabben.
    Groeten van ons.

• 21 Mei 2011 - 10:10

Linda:

Zó leuk die foto's bij het verslag. Renske is wel behoorlijk incognito bij de bijen. Ik moest goed kijken voor ik zag wie er achter die vermomming zat :-)
    Op naar de krabben............. Succes!

-X-

• 21 Mei 2011 - 18:25

Oma:

ik heb zonet de foto's bekeken en ben nu toch wel wat jaloers maar jongens, wat zullen jullie een geweldige tijd hebben en Renske, ik zie wel dat jullie goed te eten krijgen! Dat steeds veranderen van baan houdt er de moed wel in;geen tijd voor verveling. Hé lieffies, ik zie uit naar de volgende plaatjes. Love you! Oma XX

• 22 Mei 2011 - 10:36

Pauline:

Ivanka krijgt steeds meer zin om ook zo'n reis te gaan maken. Hard sparen dan maar. Nemen jullie een Possum voor mee me als je weer naar huis komt? Klein kangoeroetje mag ook, vinden we erg leuk!

Geniet lekker verder en pas op voor krabvissen!

xxxx van ons allemaal,

• 24 Mei 2011 - 13:30

Sander:

Hey, hoe is het met de krabben? Leuk werk? Je maakt nog wat mee zo :)

Groetjes,

Sander

• 26 Mei 2011 - 13:14

Laurens En Carolien:

Hallo daar,
    Net jullie laatste verslag gelezen, leuk dat de mensen zo aardig en behulpzaam zijn. Dus jullie hebben een hele week bonen en sla uit eigen tuin gegeten.... :) Leuk hoor die afwisseling, nu weer een krabbenvisser, we zijn benieuwd wat dat inhoud. Is het nog een beetje mooi weer daar?

Groeten van Laurens, Carolien en Lynn

• 30 Mei 2011 - 16:59

Ff Gluren...:

Zo leuk om jullie reis te kunnen volgen,
    Ziet er goed uit stelletje avonturiers!
    Goede reis verder en ik blijf jullie volgen...

groetjes ageet en de mannen.