Werken..... - Reisverslag uit Montville, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Werken..... - Reisverslag uit Montville, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Werken.....

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

09 Mei 2011 | Australië, Montville

Een vies huis, rommel, bejaarde ecologische plantengekke hippies, enorme spinnen (ruim 12 cm.), bijenkorven, citroenen, bananen, mandarijnen, ananas, avocado en heel veel andere soorten bomen, groenten en vruchten. Dit is kort samengevat de situatie waarin we deze week verblijven. We zijn op ons eerste WWOOF (willing workers on organic farms) adres. We wonen in bij een ongeveer 75 jaar oud echtpaar dat een 1,5 hectare grote ecologische tuin heeft in Flaxton. Een hele ervaring, we worden wakker als het licht wordt (want er zijn geen gordijnen) dan gaan we werken (tuinonderhoud) tot ongeveer twaalf uur waarna er lunch is en 's middags zijn we vrij.

De locatie is vrij afgelegen, maar er is veel te zien hier. We hebben kangaroes met jongen gezien, watervallen, de glasshouse mountains en het strand is redelijk dichtbij.

Al met al een hele ervaring. Vrijdagmorgen hopen we verder te reizen richting Fraser island.

Wederom bedankt voor jullie reacties!! Wordt enorm gewaardeerd!!

• 09 Mei 2011 - 04:50

Linda:

the extended version op Skype vanmorgen was heel beeldend, ik kon jullie bijna ruiken {iieeek) en krijg de kriebels van het idee van dat huis. Incasseren! Leuk hoor. xxx

• 09 Mei 2011 - 09:13

Jos En Henny:

Ik wens jullie sterkte met die ecologische ervaring!!
    De rest klinkt aangenamer.
    Groeten van ons.

• 09 Mei 2011 - 10:26

Lindsay:

Oooooh, wat geweldig!!! Ondanks de smerige rotzooi toch weer een hele mooie ervaring!! SUPER!!

• 09 Mei 2011 - 12:42

Ria:

Wat zullen jullie veel tegenkomen maar daar leer je alleen van dat niet alles gaat zoals je gewend bent.
    Leuk dat jullie ook naar Fraserisland gaan een mooi eiland waar je ook van alles tegen komt.
    Doe veel goede ervaringen op en veel succes verder. groetjes

• 09 Mei 2011 - 19:47

Philippine Brouwer:

Klinkt als een leuke uitdaging! Ik hoop dat jullie geen fobie voor spinnnen hebben, want dan is het echt afzien. Wel een avontuur om zo rond te reizen, af en toe te werken en vooral Australië te verkennen.

Mijn ervaring na verblijven in het buitenland: je leert het land kennen, maar vooral jezelf en elkaar. En dat is nooit weg, daar heb je de rest van je leven profijt van.

Groeten,
    Philippine

• 10 Mei 2011 - 06:52

Wendy:

ieeeh ! Wat een grote spinnen! Maar vooral om te lezen dat jullie het super naar jullie zin hebben!!

Liefs Wendy

• 10 Mei 2011 - 08:20

Papa En Mama:

We zijn net terug uit Portugal. Hebben het daar fijn gehad. We lezen net jullie nieuwste bericht. Inderdaad, een hele ervaring. Het zal niet meevallen, maar jullie slaan je er wel doorheen. Daar heb ik alle vertrouwen in. Hopelijk heeft jullie volgende accomodatie meer comfort en minder spinnen. Goede reis alvast naar Fraser Island

Groeten en xxx van ons

• 13 Mei 2011 - 10:52

Linda:

Aan jullie foto te zien lopen ze aan de andere kant van de wereld dus echt op z'n kop hihi