Ranskie en Keurt Tan ben Votzen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu Ranskie en Keurt Tan ben Votzen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

Ranskie en Keurt Tan ben Votzen

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

16 April 2011 | Australië, Sydney

Heee hallo!

Hier weer een berichtje uit Australie. Het is al weer even geleden dat we ons laatste bericht plaatsten. Dit komt vooral omdat doordat we druk zijn met school en niet heel veel nieuws hebben.

Op school gaat alles goed! We hebben donderdag een test gemaakt en hopen dat de resultaten goed zijn. Inmiddels zijn we hier nu twee weken naar school geweest, nu nog een weekje en dan zijn we klaar!

Als we klaar zijn met school gaan we ook geginnen met het rondreizen door Australie, we gaan beginnen met de oostkust. We reizen vanuit Sydney via de Goldcoast en Brisbane naar Cairns. Dit is ongeveer 2500 kilometer.

Als reismiddel hebben we gekozen voor de auto, algelopen week hebben we een Holden Commodore gekocht, dit is een enorme stationwagen die alleen in Australie verkocht wordt ( we zijn echt goed ingeburgerd) de auto heeft een zijdezacht lopende. 3.8 V6 (200pk, de brandstofprijs is gelukkig acceptabel, ongeveer een euro per liter) met een automatische versnellingsbak, cruise control, airco en is van alle gemakken voorzien. Het rijden was wel even wennen, we moeten hier namelijk aan de andere kant van de weg rijden!

Er zijn hier nog wel meer dingen anders dan in Nederland, zo is Renske in Nederland op de langste dag van het jaar jarig en hier op de kortste dag van het jaar!

Onze namen snappen ze hier helemaal niet, Renske noemen ze Ranskie en daarbij denken ze "dat is toch geen naam" en Geert-Jan noemen ze Keurt Tan          ben Votzen :-)

Dit was het weer voor deze keer! We weten niet wanneer en hoevaak we de komende tijd een bericht kunnen plaatsen doordat we geen vaste internet verbinding meer hebben. Zodra we de mogelijkheid hebben plaatsen we wat.

Bedank voor al jullie reacties en tot snel!!

Ranskie en Keurt Tan ben Votzen

• 16 April 2011 - 08:22

Wendy Den Adel:

Ha Ranski en KeurtTan... best leuke namen toch!
    Super dat jullie zo'n geweldige station hebben gekocht. En nu lekker toeren!
    Heel veel plezier!
    Groetjes Wendy

• 16 April 2011 - 08:25

Linda:

En er is nog iets anders; bij ons ben je nog de hele dag jarig, daar is heb bijna voorbij. Geniet van de taart met jullie tijdelijke mom&dad. Spannend hoor rijden met zo'n grote auto en dan nog links ook. -X-

• 16 April 2011 - 08:42

B, P, I, B:

Haha Ranskie en Keurt Tan,
    Gefeliciteerd GJ! ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt, ook speciaal om dat heel ergens anders te vieren denk ik?
    We houden graag een borrel te goed, want die komen we niet in Australie halen, we houden namelijk niet echt van australische gebakjes:)
    Hele fijne dag gewenst namens ons allemaal!
    Nog heeel erg veel plezier en rij voorzichtig!

Xxx Bart, Pauline, Ivanka en Bente

• 16 April 2011 - 10:42

Hey Vakantiegangers:

Hallo....namens ons bij Wittebrug, van harte gefeliciteerd met je verjaardag Keurt Tan!We volgen jullie avonturen met plezier.
    Veel succes met autorijden en tot het volgende berichtje

Grtjs Sandra en co

• 16 April 2011 - 12:29

Marloes:

Hehe, die Austalianen begrijpen er ook helemaal niets van! Maar wen maar aan jullie nieuwe namen, ik denk namelijk niet dat je ze de juiste uitspraak kan leren :). Succes nog met de laatste loodjes op school, en dan lekker op pad... Heel veel plezier!

Groetjes Marloes

• 16 April 2011 - 12:49

Lindsay:

Hey meis & KeurtTan (lijkt wel Chinees haha :P),

Weer helemaal leuk, jullie verhaal!
    en supergaaf van die auto zeg (foto's, fotoooooo's :D)
    De benzineprijs is inderdaad errug goed te doen, te weten dat we hier nu tenminste €1,65 per liter betalen! :s
    Maar heeeeerlijk dat jullie carregie van alle gemakken is voorzien, ideaal!!!
    Aircootje aan en gaaaaaaaaaaaaaaaaan :D

Have fun!!!!

xxx

• 18 April 2011 - 08:11

Emma:

Super leuk om jullie verhalen te lezen! Echt jaloersmakend;) Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Keurt, ook namens de rest van de familie.

• 21 April 2011 - 19:43

Oom Henk/tante Lenie:

Geert Jan, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. We kunnen nu pas reageren, want onze
    computer was kapot. We volgen jullie op jullie reis, leuk hoor.
    Goede reis verder en groeten, ook aan Renske.

• 22 April 2011 - 09:33

Ria Jordens:

Hallo Geert Jan en Renske,

Leuk om al die berichtjes te lezen en blij dat het jullie daar goed af gaat.
    Jullie namen heeft wel een appart iets dat kom je hier niet tegen.
    Een grote auto hoort daar wel bij in dat grote land ze hebben er ook wel goede wegen voor en nu maar hopen dat hij het ook zolang volhoudt als jullie er zijn en dan weer leuk zien te verkopen.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier daar,en tot het volgende bericht
    Gr. Ria

• 27 April 2011 - 21:29

Hi Lieffies,:

Alles goed daar on the road? Veel mooie dingen gezien? We kijken uit naar jullie nieuwe reisverslag. hier alles goed, no worries.
    Dikke kus van ons, Bart, Pauline, Ivanka en Bente