SCHOOL - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu SCHOOL - Reisverslag uit Sydney, Australië van Renske en Geert-Jan - WaarBenJij.nu

SCHOOL

Door: gjenrr

Blijf op de hoogte en volg Renske en Geert-Jan

05 April 2011 | Australië, Sydney

G'day mates,

Bedankt voor al jullie racties, erg leuk!!

Dit is ons eeste bericht geschreven op SCHOOL....... ongelofelijk toch.

Gisteren (4-4-11) zijn we begonnen met onze 3 weken durende curcus Engels. We moesten een test maken, nadat deze is nagekeken bleken we beiden het "advanced" niveau te hebben. Dit is het hoogste niveau en we zitten dus bij elkaar in de klas.

Naast onze start op school zijn we ook aangekomen bij het gastgezin, waar we de komende weken blijven.
Het gastgezin bestaat uit Robert en Julliet en naast ons logeren er ook 2 Braziliaanse jongens en een Fransman. Julliet kan heel goed koken en het huis is op loopafstand (400m) van het Bronti strand, Bondi (je weet wel...) is ongeveer een kilometer lopen.

We spreken nu heel de dag Engels en dat gaat goed en is ook leuk!

De reis naar het gastgezin (slechts 5 km) was echt afzien. Loodzware bagage, het was 30 graden en we hebben ons nogal verkeken op het heuvelachtige Australie (Vreemd genoeg vooral heuvelop, toch raar dat je heuvels niet kan zien op Google maps :-))gelukkig konden we het huis redelijk vinden.

We zijn nu bezig met het zoeken van een auto voor de rest van onze reis.

Australie blijft nog steeds verbazen. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij, de straten helemaal schoon (openbare toiletten ook).
En we zien nergens sporen van vandalisme of graffiti. Wel is alles super duur, een klein Danoontje toetje kost $2,5 (2,1 euro).

We hopen op mooi weer de komende weken, gaan we lekker beachen!!!!

• 05 April 2011 - 06:34

Lindsay:

Oeeee, leuk, leuk, leuk, zeg!!
    En wel super dat het daar zo schoon is, lijkt me heerlijk.
    Jammer alleen van die prijzen, maar ja... wie op reis gaat merkt dat Nederland niet eens zo gek is ;-)

Have fun!!! :d

xxxx

• 05 April 2011 - 09:26

Linda:

I'm very proud you've both been tested 'advanced'. Didn't expect anything else :-)
    Be good and behave in class, kids xx

• 05 April 2011 - 11:45

Pa En Ma:

Volgens mij hebben jullie het enorm getroffen met het gastgezin. Leuk al die internationale contacten.

groetjes papa en mama

• 05 April 2011 - 13:53

Bente:

Wat een leuke verhalen! echt super! ik ben zooo jaloers op jullie. worden jullie ook al een beetje bruin?
    en echt goed dat jullie het hoogste niveau hebben:D
    have fun!

xxx

• 05 April 2011 - 17:38

Eline:

Weer met veel plezier gelezen :)

• 05 April 2011 - 18:46

Sander :

Ah dan moet ik er ook maar eens op vakantie :p. Heb van het weekend gezellig mijn verjaardag gevierd. Was koopzondag dus nog even met Pauline, Bente, Ivanka en Geert Johan geshopt.

• 05 April 2011 - 20:26

Jos En Henny:

Hoe moet ik me zo'n school voorstellen?
    Net als de middelbare, dus de hele dag?
    Heb je ook verschillende vakken?
    In ieder geval veel succes!

• 05 April 2011 - 21:01

Vincent En Ria:

hallo renske en geertjan, wat leuk om jullie verslag tot nu toe te lezen! Al 2 weken zijn jullie al uit Nederland, en wat hebben jullie al veel beleefd. Knap hoor, dat jullie allebei zo goed zijn in Engelse taal, dat komt natuurlijk heel goed uit...!
    Nog veel plezier..........

• 06 April 2011 - 09:44

Ineke En Piet:

Hoi Renske en Geert-Jan, We zitten heerlijk in Spanje en lezen nu voor het eerst jullie verslag,we zijn blij dat jullie het naar jullie zin hebben. Het lijkt erg op New Zeeland daar was ook alles zo schoon, en vooral de huisgemaakte toetjes waren daar erg lekker.Met Sander zijn verjaardag hebben we met z'n vieren lekker gegeten en dat was erg gezellig.We zittennu gezellig op een terrasje koffie te drinken waar ze ook wifi hebben en dus komt onze iPad nu mooi van pas. We wensen jullie veel studieplezier en volgen jullie met belangstelling, groeten Ineke en Piet

• 07 April 2011 - 18:59

Oma:

Hé schatten van me. Wat een heerlijk verslag van jullie schooldag, vooral de aanhef sprak me erg aan. G"'day mates! Ik hoor het Australische geknauw. Jullie zullen geen spijt hebben van deze reis. Ik hoop dat de tijd die nog gaat komen even fijn en ontspannend mag zijn, dat kunnen jullie je hele leven met je meedragen. Ik ben weer in staat om te reageren met een beetje bibberende handjes, want ik heb een stevige buikgriep; opa en ik zouden zondag mee zijn gegaan naar Sander maar dat ging dus mooi niet door. Jammer! Blijf ons maar goed op de hoogte houden. Hé lieffies, ga maar gezellig uitkijken naar een fijne auto zodat jullie zonder zorgen de bush in kunnen. Nog één tip: wordt niet verliefd op een klein dingo-tje om mee te nemen want groot geworden zijn ze niet zo leuk meer;dat heb ik gezien in "Flying doctors"" . JA Ja, vertel mij niets over Australie.

• 07 April 2011 - 20:57

Marloes:

Hey Renske en Geertjan,

Wat een lekker begin van jullie reis. Het is vast heel warm daar beneden... en wat een prachtige foto's al! ben jaloers :D, en krijg zelf ook meteen weer zin in mijn vakantie! Wat die danoontjes betreft; ik zou ze laten staan, en lekker lokale dingen eten daar.. dat kunnen ze daar het best :p

Nog een hele goede reis (en braaf zijn op school he ;))

groetjes Marloes

• 08 April 2011 - 20:18

Laurens En Carolien:

Hoi allebei,

Net weer even jullie laatste verhaal gelezen. Echt goed hoor de hele dag Engels spreken. Als jullie weer terug zijn moeten we jullie zeker weer 'Benthuizers' leren... Klinkt allemaal hardstikke goed! Veel plezier!

Groeten van ons

• 13 April 2011 - 19:02

Philippine Brouwer:

Hallo Renske en Geert-Jan,

Van Linda hoorden we zondag van jullie reisverslag. Leuk om zo het thuisfront te informeren over alles wat jullie meemaken.

Succes met jullie talencursus en vergeet niet te genieten van jullie reis!

Hartelijke groeten,

Philippine Brouwer

• 14 April 2011 - 14:18

Bets:

waar hangen jullie uit

• 15 April 2011 - 08:11

Opa En Oma Moseman:

Lieve Renske en Geert-Jan,

We feliciteren jullie graag als eerste met jouw verjaardag Geert-Jan. Morgen is de grote dag, toch? Gaan jullie nog iets bijzonders doen? Hoe is het verder met jullie, gaat alles naar wens? Opa kijkt elke keer of jullie je reisverslag al hebben bijgewerkt, maar jullie hebben het vast heel druk met alles.

Nou lieffies, geniet van elkaar en van al het moois dat jullie zien, en tot gauw!

xxxx Opa en oma

• 15 April 2011 - 08:19

BPIB :

Yo mates!

Alles goed daar? Alvast gefeliciteerd met je verjaardag GJ, wij drinken er hier wel een borrel op.

Tijd geleden dat je je reisverslag hebt bijgewerkt. Gebeurt er niet veel of hebben jullie het zo druk? Je cursus Engels zit er bijna op volgens mij. Hebben jullie al een auto kunnen regelen? En wanneer gaat jullie rondreis van start?

Hier gaat alles z'n gangetje, geen nieuws. Veel plezier dan maar en tot horens,

Bart, Pauline, Ivanka, Bente